سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از اخلاق نادان، پاسخ دادن پیش از شنیدن است . [امام صادق علیه السلام]

...

برای دیدن حماسه ی درن شان به ادامه مطلب بروید

حماسه دارن شان (به انگلیسی: The Saga of Darren Shan) نام مجموعه داستان ?? جلدی از دارن اشاگنسی (معروف به دارن شان) می‌باشد. این سری داستان درباره یک پسر عادی بوده که در اثر سرنوشت توسط یک خون آشام به نام آقای کرسپلی تبدیل به دستیار خون آشام می‌شود و در نهایت کشته می‌شود.

کتب

نخست حماسه دارن شان . این مجموعه شامل ?? جلد می‌باشد و همانطور که خودش گفته قصه اش در واقع ، شرح یک کابوس است ، یک کابوس دنباله دار ! و از ? سه‌گانه تشکیل شده‌است . در مجموعه اول کتابهای : سیرک عجایب ، دستیاریک شبح و دخمه? خونین را میخوانید . در مجموعه دوم کتابهای :کوهستان اشباح ، آزمون‌های مرگ و شاهزاده اشباح را میخوانید . در مجموعه سوم کتابهای : شکارچیان غروب ، همدستان شب و قاتلان سهر را میخوانید . و در مجموعه چهارم کتابهای : دریاچه ارواح ، ارباب سایه‌ها و پسران سرنوشت را میخوانید . البته این کتابها در جلدهای جداگانه (با جلد سیاه) هم چاپ شده‌اند .


این رمان در مورد پسری به نام دارن شان است که زندگی معمولی دارد اما طی اتفاقاتی که برایش می‌افتد به سیرک عجایب میرود با آقای کرپسلی ـ وور هورسن ـ آشنا می‌شود و عنکبوت او را میدزدد ولی وقتی عنکبوت بهترین دوستش را نیش میزند ، مجبور میشود برای نجات دوستش ، هم آن عنکبوت و هم زندگی انسانی خودش را به آقای کرپسلی بدهد و عضویت در قبیله اشباح را بپذیرد ، اما داستان به همبنجا ختم نمی‌شود و او با ـ شبح شدن ـ مشکلات تازه‌ای پیدا میکند و مجبور به ترک خانه و خانواده اش میشود ، بنابراین همرا آقای کرپسلی روانه کوهستان اشباح می‌شود وبعد برای لیاقت برای شبح شدن آزمون‌های مرگ را در کوهستان شبح پشت سر می‌گذارد و در جلد آخر با استیو می‌جنگد.


وی پس از اتمام مجموعه سرزمین اشباح(The Vampires) قلم به دست گرفت و نوشتن مجموعه شیاطین (The Demonata) را آغاز کرد و تا کنون 5 جلد از این مجموعه ده‌جلدی را با نام‌های : لرد لاس (lord loss)،دزد شیطانی(Demon Thief) ، فاجعه اسلاتر (slawter)،بک (Bec)و هیولای خون(Blood Beast) را منتشر کرده .

ویرایش شده توسط Blackwhite1109

 زندگی

نام حقیقی او Darren O"Shaughnessy است. با این که او ایرلندی است اما در دوم ژوئیه ???? در بیمارستانی در لندن بدنیا آمد و مدرسه را در ? سالگی آغاز کرد ، او بسیار وحشی (ببخشید ولی خودش این را گفته!) بود به همین دلیل هیچ مهد کودکی او را قبول نمی‌کرد! در ? سالگی با خانواده اش به ایرلند مهاجرت کردند. او پس از گذراندن دوره کالج ، دو سال در یک شبکه تلویزیونی به کار پرداخت و پس از آن برای همیشه فقط نوشت. ظهور دارن شان با کتاب Ayuamarca آغاز شد که در سال ???? به فروش رفت. او در ژانویه ???? کتابی برای کودکان با نام Cirque Du Freak نوشت. او این کتاب را بیشتر برای سرگرمی نوشت و با دو کتاب دیگر که برای بزرگ سالان نوشته شده بود ، روانه بازار کرد اما این کتاب بسیار مورد توجه قرار گرفت خصوصا ، وقتی که کمپانی وارنر بروز پیشنهاد ساخت این کتاب را داد. او که پیش بینی این فروش را نمی‌کرد نویسندگی را ادامه داد ولی برای کودکان ! در طول ? سال او ?? کتاب دیگر این مجموعه را نوشت. این کتاب‌ها در ?? کشور(که البته صد در صد کشورهایی هم کپی‌هایی از آن‌ها را استفاده می‌کنند!) و در ?? زبان ترجمه شد و حدود ??? میلیون فروش رفت. وارنر بروز هیچ وقت فیلم هیچ کدام از کتاب‌ها را نساخت و اجازه? ساخت فیلم دوباره به دارن شان بازگشت ! در سال ???? دارن شان اجازه ساخت فیلم‌ها را به کمپانی Universal Studios فروخت. فیلم نامه? ? کتاب اول توسط (Brian Helgeland برنده اسکار) در حال نوشتن است تا توسط کارگردان فیلم X-MAN به روی پرده برود . دارن شان علاقه شدیدی به کتاب‌های کمیک ، فوتبال ، شنا ، موزیک پاپ و راک و پیاده روی دارد. مسافرت به نقاط مختلف جهان و دیدن خواب‌هایی که راه‌های جدیدی برای خشکاندن خوانندگان در پیش روی دارن قرار می‌دهد هم از علاقه‌های اوست.

 ترجمه فارسی

کلیه سری کتاب‌های دارن شان به زبان فارسی ترجمه شده‌است. (توسط انتشارات بنفشه)

همچنین وب سایت طرفداران درن شان فارسی تمام مجموعه کتابهای این نویسنده را در دست ترجمه دارد و به صورت رایگان در اختیار عموم قرار می‌دهد. www.darrenshan.ir

فیلم دارن شان

استودیو یونیورسال در سال ???? حق امتیاز فیلم‌های دارن شان را خریداری کرده و قرار است فیلمی از روی این مجموعه داستان به تهیه کنندگی شولر دانر تهیه شود. ویرایش شده توسط شاهزاده? اشباح (i.z)




محمد ::: یکشنبه 86/9/25::: ساعت 6:30 عصر

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 1


بازدید دیروز: 10


کل بازدید :50829
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
محمد
وبلاگی دیدنی وجالب برای شما ها
 
 
>>لینک دوستان<<
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<