سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ در صفت مؤمن فرمود : ] شادمانى مؤمن در رخسار اوست و اندوه وى در دلش . سینه او هرچه فراختر است و نفس وى هرچه خوارتر . برترى جستن را خوش نمى‏دارد ، و شنواندن نیکى خود را به دیگران دشمن مى‏شمارد . اندوهش دراز است ، همتش فراز . خاموشى‏اش بسیار است ، اوقاتش گرفتار ، سپاسگزار است ، شکیبایى پیشه است ، فرو رفته در اندیشه است ، نیاز خود به کس نگوید ، خوى آرام دارد ، راه نرمى پوید . نفس او سخت‏تر از سنگ خارا در راه دیندارى و او خوارتر از بنده در فروتنى و بى آزارى . [نهج البلاغه]

...

هری پاتر و قصه های سرزمین اشباح

 

سلام…

 

فصل اول رو خوندید؟این فصل یک کم جنبه ی معرفی داشت.از فصل های بعد تازه شما می تونید زیبایی های داستان رو ببینید و بخونید.اگر اخبارها (ببخشید حواسم نبود اخبار ها غلته باید می گفتم خبرها)قدیمی بودند یا اونها رو شنیده بودید،ببخشید.لپ مطلب اینکه امیدوارم از پست قبل خوشتون اومده باشه.

 

کار این هفته را با یک مطلب با عنوان "هری پاتر و قصه های سرزمین اشباح" شروع می کنیم…

 

"هری پاتر و قصه های سرزمین اشباح"

 

امروزه شرایط به گونه ای است که کمتر کسی را می بینیم که کتاب های هری پاتر را نخوانده یا دست کم اسمش را نشنیده باشد.جادوی رولینگ همه ی کتاب خوانهای جهان را جادو کرده.

 

دنیای کامپیوتری امروز به هری پاتر نیاز داشت که بتواند از نوجوانان این اعتراف را بگیرد که کتاب هنوز هم بهترین دوست آنهاست.در عصر امروز آنقدر مشغله ی فکری فراوان است که هر کس به نوبه ی خود آرامش را می طلبد؛شاید در هر سنی گریز از واقعیت و غرق شدن در دنیای خیال لذت بخش باشد.

 

از نظر بعضی از منتقدان این کتاب تنها ذهن بچه ها را از چرندیات پر می کند.شاید بتوان از نظری این حرف را درست دانست؛اما فقط در صورتی که مخاطبان این کتاب کدکان باشند.البته یک ذهن باز کامل" این مسئله را درک می کند که هری پاتر برای نوجوانان است.چون هری و دوستانش نوجوان اند و هیچ کس جز امثال آنها نمی تواند آنها را درک کند.اگر نوجوانان ذهن خود را با هری پاتر پر کنند از بسیاری مسائل دیگر خیلی بهتر است.چون از هری پاتر خیلی چیز ها می توان فرا گرفت.

 

خیلی ها به هری پاتر توهین کردند،آن را مسخره خواندند،شخصیت هایش را نا متعادل نامیدند،کتاب هایش را به آتش کشیدند و …اما این کتاب نه تنها ارزش خود را از دست نداد،بلکه حتی اعتبارش بیش از پیش هم شد و همه ی اینها دست به دست هم دادند تا این کتاب واقعا" محبوب شود.

 

قصه های سرزمین اشباح

 

خیلی از طرفداران هری پاتر از طرفداران دار شان هم هستند.قصه های سرزمین اشباح که به عنوان بهترین کتاب بعد از هری پاتر توسط نوجوانان انتخاب شده است؛همه ی ویژگی های یک کتاب خوب را دارد. کتابی که رولینگ آن را ماندنی خوانده است،حتما" ارزش خواندن دارد.

 

دارن شان در اولین مجموعه اش نشان داد که نویسنده ی قابلی است.داستانی نوشت که تو را لحظه به لحظه دنبال خود می کشید و وادارت می کرد که ادامه بدهی.حسی حسی در تو ایجاد می کرد که انگار تو هم کنار دارن هستی و همراه با او با حوادث رو به رو می شوی.با او خندیدی و با او گریستی؛و وقتی کتاب تمام شد…

 

قصه های سرزمین اشباح حرف های زیادی برای گفتن داشت.واقعیت هایی که گاهی ندانستن بهتر از دانستنشان است.شاید تو حرفش را یاور نکرده باشی،اما با کمی فکر می توان دریافت که او درست می گوید.دارن شان واقعیت ها را در قالب داستانی؛یا بهتر بگوییم،مثالی برای تو آورد و وادارت کرد که به فکرفرو بروی…که به دنیایی که در آن زندگی می کنی بهتر بیندیشی.

 

قصه های سرزمین اشباح تمام نشد.دارن شان به سادگی داستان را رها کرد تا خودمان حدس بزنیم چه بلایی سر شخصیت های محبوبمان آمده است.پایانی به آن زیبایی هم نتوانست آسیب هایی که نا تمامی به داستان می زند را جبران کند شاید هم چنین داستانی واقعا" نیاز به تمام شدن نداشت.شاید دارن شان می خواسته حرف هایش را بزند و بقیه داستان را به عهده ما بگذارد.شاید…

 

جمع بندی

 

رولینگ و شان هر دو با دید تازه به افسانه های قدیمی نگاه کردند.(جادوگران و خون آشام ها).هر دو محبوب و قابل اند.این که چه چیزی باعث محبوبیت اولین کتاب هایشان شده،نکته ای است که نام معلوم مانده و شاید کسی هرگز به آن دست نیابد.خدا را چه دیدی؟شاید روزی هری پاتر و قصه های سرزمین اشباح به افسانه تبدیل شدند.

 

خوشتون اومد؟اگر آره خدا رو شکر اما اگر نه ببخشید.فصل دوم تو ادامه مطلبه برید بخونید یا دانلود کنید.

 


ادامه مطلب



محمد ::: یکشنبه 87/4/9::: ساعت 8:58 عصر

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 7


بازدید دیروز: 1


کل بازدید :50882
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
محمد
وبلاگی دیدنی وجالب برای شما ها
 
 
>>لینک دوستان<<
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<